שיווק בפייסבוק איך עושים זאת? בדף או בפרופיל

או מה ההבדל בין פרופיל אישי לעמוד מקצועי ב- Facebook

מזל טוב, החלטתם לפעול שיווקית ברשת החברתית הפופולארית בישראל, הלא היא פייסבוק, ועכשיו אתם צריכים להחליט האם לפתוח פרופיל פרטי או להקים דף.

קודם כל כדאי שתדעו, פיייסבוק קובעת בתנאי השימוש שלה כי פרופיל ישמש אדם פרטי, ואילו דף יוקם עבור חברות עסקיות ומוצרים מסחריים, כך ששימוש עסקי בפרופיל אישי הוא לא חוקי(לקריאת תנאי השימוש בפייסבוק) , אולם מעבר לעמידה בתנאי השימוש, ישנן כמה סיבות טובות להעדיף פתיחת דף  (Page) עבור פעילות שיווקית וניהול הקשר עם הלקוחות:

1. שימוש בפרופיל פרטי עבור מותג לא נתפס כמקצועי אלא כחובבני.

2. בפרופיל אישי נעדרת האפשרויות לקמפיין פרסומי ושיווקי לטובת המותג.

3. פרופיל אישי מאפשר חשיפה מוגבלת רק לאנשים החברים בפרופיל  ויתרה מזאת, פייסבוק כרשת חברתית תחשוף את הפוסטים שלכם רק לחברים איתם הפרופיל נמצא באינטרקאציה (כאלה שלחצתם לייק על פוסטים, הגבתם או שיתפתם) לעומת דף עסקי שמאפשר חשיפה לכמות בלתי מוגבלת בפוטנציה. על פי הגדרות שבחרתם, גם כאלה שלא חברים בדף, יכולים להיחשף למידע הניתן בו -חידוש נוסף שפייסבוק הכניסה, גולשים שלא חברים בדף יכולים גם להגיב על פוסט.

4. פרופיל אישי מוגבל במספר החברים שיכולים להצטרף, (עד 5000) לעומת דף שאין בו הגבלת מספר החברים והשמים הם הגבול.

5. בדף פייסבוק יכולים להיות כמה אדמינים (מנהלים) שיכולים לגשת אל הדף באמצעות החשבון האישי שלהם בפייסבוק ולעדכן כל דבר.

6. דף מאפשר יצירת פלטפורמה של שירות עבור לקוחות  וגם ערך מוסף ללקוחות פוטנציאלים.

7. Facebook Insight– פייסבוק נותנת לבעלי הדפים כלי לניטור המידע, סטטיסטיקה ומספרים – מעקב על מספר הגולשים שראו את הסטטוס, הגיבו לו וכו'.

8. שליטה בטאבים- באמצעות יצירת דפי נחיתה ממותגים והצגת מידע מפולח לאוהדים וללא אוהדים. כאשר ניתן להציג מידע אחד ללא אוהדים ומידע אחר לאוהדים. לדוגמא': עסק המעוניין לצאת בקמפיין עבור אוהדי הדף, יציג דף נחיתה אחד עבור האוהדים שיוכלו להשתתף, ודף אוהדים אחר עם טיזר וקריאה להצטרפות עבור לא אוהדים (אלה שלא לחצו לייק).

9. דף פייסבוק מאפשר שימוש באפליקציות ייעודיות לטובת המותג, וכך בעצם ניתן ליצור מיני אתר דינאמי, למשל' חנות מקוונת בפייסבוק, לעומת פרופיל בו אין אפשרות כזאת.

10. יש לכם פרופיל אישי ובנוסף גם דף עסקי הנושאים את אותו השם? – דאגו לשנות את שם הפרופיל ולהעלות את שם בעל העסק, כולל תמונה אישית שלו. אנשים אוהבים לתקשר עם אנשים ולא עם תמונת המותג שלכם.

11. פועלים בכפילות מתוך פרופיל ומתוך עמוד – אחדו את הפעילות שלכם לעמוד מקצועי אחד. כל החברים שצברתם בפרופיל (אם נניח צברתם 5,000 איש בפרופיל) יעברו לעמוד אותו תוכלו לחבר עם עמוד העסק (בו נגיד יש 300 לייקים) וכך תוכלו להרוויח עמוד מקצועי חזק של המותג.

פייסבוק מציעה לרשותכם כלים ואפשרויות מתקדמות לשיווק וניהול העסק שלהם ברשת החברתית, אך יחד עם זאת,קחו בחשבון שמעל הכל, חשוב ליצור תוכן איכותי, בעל ערך מוסף לקהל היעד שלהם, תוכן שיעורר ויצור מעורבות בדף הפייסבוק.

בעלי עסקים – פתחתם פרופיל אישי וכבר צברתם אלפי אוהדים שאתם לא רוצים לפספס ? בדיוק בשביל זה פייסבוק פתחה לכם את האופציה להמיר את הפרופיל לדף מקצועי.

אנו במשרד מבצעים הגירה של פרופיל לעמוד עסקי, כולל חיבור לעמוד מקצועי שקיים לחברה, עיצוב תמונת cover ועריכה מחדש של כלל החומרים. לקבלת הצעת מחיר לחצו

מאמרים נוספים